FR NL

Aanvraag herstelling / onderhoud

Problemen met uw toestel? Of heeft uw toestel een onderhoud nodig? Wij ondersteunen u met onze technische dienst.

Via onderstaand formulier vraagt u eenvoudig een reparatie of onderhoud aan. Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
We nemen binnen 24 uur contact met u op.

Herstelling

  1. Hoe een herstelling aanvragen?
  2. Welke toestellen herstellen wij?
  3. Hoe verloopt de herstellingsprocedure na de aanvraag verder?
  4. Garantie
  5. Tarieven
  6. Bruikleentoestellen


Onderhoud

  1. Hoe een onderhoud aanvragen?
  2. Van welke toestellen doen wij het onderhoud? 
  3. Hoe gaan wij verder na uw aanvraag?
  4. Tarieven

U kan het probleem met uw toestel mogelijk zelf al verhelpen.

Raadpleeg zeker onze FAQ site. Daar geven we een heleboel tips en advies in verband met het onderhoud en gebruik van uw toestellen, waaronder allerhande visuele stappenplannen (vervangen deurring van autoclaaf, boortje deblokkeren, waterreservoir van dentale toestel reinigen,...).

U kan zoeken op trefwoorden met de handige zoekfunctie of u klikt op één van de hoofdcategorieën voor een overzicht van 
alle posts die er over deze categorie geplaatst zijn.

 

U vindt niet wat u zoekt of u heeft nog vragen? U kan ons bereiken via:





Klantnummer
Praktijk *
Straat en huisnummer *
Postcode en plaats *
Naam *
Telefoonnummer *
E-mail *
Uw verzoek
Actie *
Soort toestel *
Merk *
Type *
Serienummer
Aankoopdatum *
Korte omschrijving van het probleem *
Foto
 
* een verplicht veld


 
Herstelling

 1. Hoe een herstelling aanvragen?

Informatie die wij nodig hebben is:

  • Naam en type van het toestel
  • Serienummer
  • Gedetailleerde omschrijving van het probleem


Terug naar top

 

2. Welke toestellen herstellen wij?

  • Toestellen bij ons aangekocht
  • Toestellen van een merk en type dat wij ook in ons huidige assortiment hebben

Terug naar top

 

3. Hoe verloopt de herstellingsprocedure na de aanvraag verder?

Kleinere toestellen of toestellen die gemakkelijk vervoerd kunnen worden kan u naar ons sturen. Voor grotere of moeilijk te verplaatsen toestellen komen onze techniekers graag bij u langs.

1. Kleinere toestellen:

  • Minimale advieskost

    Wij rekenen altijd een minimale kost aan van 50€. Dit omvat het verzekerd transport, de technische analyse en het hersteladvies. Dit bedrag vervalt indien het toestel onherstelbaar wordt verklaard en u een nieuw toestel koopt bij ons.
  • Retour zenden van het kapotte toestel

    U ontvangt van ons een bevestigingsmail waarin het casenummer staat vermeld.
    Daarna ontvangt u van ons een retourbon. Hiermee kan u het toestel meegeven met de chauffeur of opsturen via Bpost (dan ontvangt u ook een etiket met barcode van ons per mail).
  • Hoe het toestel aanleveren?

  • Schoon. Als dit niet het geval is, kunnen wij deze retourneren.
  • Compleet (dus incl voetpedaal, netvoeding, handstuk, scheerkop,…)
  • Instrumentarium en tandheelkundige hand- en hoekstukken: steriel verpakt
  • Goed ingepakt, zodat het toestel of instrument niet beschadigd kan worden tijdens transport
  • Herstelling van het toestel

    Uw toestel wordt naargelang de drukte zo snel mogelijk nagekeken. Indien onze technieker merkt dat er extra kosten zijn, wordt u op de hoogte gebracht via mail of telefonisch. Indien u niet akkoord gaat met de herstelling of wanneer deze niet rendabel is, stellen wij u een nieuw apparaat voor.

    Indien onze techniekers een toestel niet zelf kunnen repareren, wordt het toestel naar een externe technische dienst gestuurd. U wordt hiervan via e-mail op de hoogte gebracht.

2. Grotere toestellen

  • Wat?

  • Tafels
  • Lampen
  • Autoclaven
  • Dentale units
  • Anesthesie toestellen
  • Minimale advieskost

    Wij rekenen altijd een minimale kost aan van 50€ voor het eerste begonnen half uur, plus de verplaatsingskost. Dit bedrag vervalt indien het toestel onherstelbaar wordt verklaard en u een nieuw toestel koopt bij ons.

  • Herstelling ter plaatse

    Onze techniekers nemen contact met u op om een afspraak te maken. Op de dag van de afspraak bekijkt onze technieker het toestel en schat de omvang van het probleem in. De technieker heeft genoeg onderdelen bij zich om 80% van de storingen onmiddellijk op de lossen. Indien dit niet het geval is worden de onderdelen besteld en wordt er een nieuwe afspraak gepland.

    Zorg dat de technieker op het moment van zijn afspraak ook effectief toegang heeft tot de ruimte waar hij de herstelling moet uitvoeren, zodat zijn verplaatsing niet tevergeefs is.

    Opgelet: voor een herstelling ter plaatse kan het zijn dat de netstroom moet worden uitgeschakeld. Dit is voor de veiligheid van onze techniekers.

    Als er grote kosten zijn of onderdelen dienen vervangen te worden, wordt dit eerst met u overlegd.
    Als bewijs van de herstelling, ontvangt u een ondertekende werkbon.

3. Kosten herstelling / geen herstelling:

Herstelling  
  • Op basis van de met u afgestemde kosten. Vanaf 150€ maken wij een prijsofferte. Als de kosten van de benodigde onderdelen en/of werk de 150€ niet overschrijden wordt de herstelling uitgevoerd, tenzij u anders aangeeft.
 
 Geen herstelling  
  • U beslist een nieuw toestel te kopen.
    De kosten van de analyse vervallen.
 
  • U wenst het toestel niet meer terug.
    De analysekosten worden aangerekend.
 
  • U wenst het toestel onhersteld terug.
    De analysekosten worden aangerekend
 

Terug naar top

 

4. Garantie

Op onze toestellen wordt een garantie gegeven van 1 jaar op fabricagefouten. Pas na analyse door onze technische dienst kunnen we bepalen of de benodigde reparatie binnen de garantie valt. Analysekosten, werkuren en transport zijn ten koste van de klant.

Terug naar top

 

5. Tarieven

Wij streven ernaar om zo transparant mogelijk te werken. Hieronder vindt u een overzicht van onze standaardprijzen. Indien er extra kosten zijn die meer dan 50 euro afwijken van het vooropgestelde bedrag, wordt dit eerst met u besproken.

Activiteit Tarief  Opmerking 
Verplaatsing tot 40 km  €79
Verplaatsing verder dan 40 km  €99
Minimale analysekost bij herstelling ter plaatse  €50 Starttarief is 50€ voor het eerste begonnen half uur, excl. verplaatsingskost
Minimale analysekost bij retour  €50 Incl. verzekerd transport, technische analyse en hersteladvies
Werkuren  €80/uur
Slijpen scheerkop  €20,99 Excl. Oster clip on scheerkoppen size 40 en 50
Slijpen schaar TC  €22,99 Moeten gereinigd en gedesinfecteerd aangeleverd worden, anders +€10
Slijpen schaar standaard  €22,99 Moeten gereinigd en gedesinfecteerd aangeleverd worden, anders +€10


Al onze tarieven zijn excl. BTW

Terug naar top

 

6. Bruikleentoestellen

Indien u een probleem heeft of er dient een toestel retour gestuurd te worden voor herstelling, bieden wij u een vervangtoestel aan. Deze dienst is op basis van beschikbaarheid en enkel voor toestellen die u dagelijks nodig heeft om uw job uit te kunnen oefenen.

Terug naar top



Onderhoud

Goede toestellen hebben preventief onderhoud nodig. Veilig, nauwkeurig en verantwoord werken kan enkel met apparatuur die regelmatig gecontroleerd en onderhouden wordt.

1. Hoe een onderhoud aanvragen?

  • Via onze website door het invullen van een formulier:
    https://www.covetrus.be/producten/herstelling#Formulier
    Voordeel? U vult het formulier in wanneer het u past; wij hebben meteen alle informatie die we nodig hebben (Naam, type toestel, serienummer).
  • Via mail naar Instrument@covetrus.be 
  • Telefonisch op het nummer +32 (0)11 450 717
     

Informatie die wij nodig hebben is:

  • Naam en type van het toestel
  • Serienummer
  • Datum laatste onderhoud

Terug naar top

 

2. Van welke toestellen doen wij het onderhoud? 

Wij voeren een onderhoud uit op toestellen die bij ons aangekocht zijn, of van een merk/type dat wij ook verkopen:

  • Autoclaven
  • Dentale units
  • Anesthesie toestellen
  • Microscopen

Terug naar top

 

3. Hoe gaan wij verder na uw aanvraag?

Onze techniekers nemen contact met u op om een afspraak te maken
Op de dag van de afspraak voert onze technieker het volledige onderhoud uit. Als er extra kosten opduiken, wordt dit eerst met u overlegd.
Als bewijs van onderhoud en controle, ontvangt u een ondertekende werkbon.

Terug naar top

 

4. Tarieven

Wij streven ernaar om zo transparant mogelijk te werken. Hieronder vindt u een overzicht van onze standaardprijzen. Indien er extra kosten zijn die meer dan 50 euro afwijken van het vooropgestelde bedrag, wordt dit eerst met u besproken.

Houd er rekening mee dat op het moment dat onze technieker langskomt, het toestel beschikbaar moet zijn voor onze technieker. Wachttijd zal ook aangerekend worden aan hetzelfde tarief als werkuren.

Activiteit Tarief  Opmerking 
Verplaatsing tot 40 km  €79
Verplaatsing verder dan 40 km  €99
Werkuren  €80/uur Starttarief is 50€ voor het eerste begonnen half uur, excl. verplaatsingskost
Onderhoud autoclaaf Melag 23 VS  €430 Excl. verplaatsing
Onderhoud autoclaaf Prestige  €530 Excl.verplaatsing
Onderhoud autoclaaf Melag type B  €530 Excl. verplaatsing
Onderhoud anesthesietoestel Kruuse  €390 Excl. verplaatsing
Onderhoud anesthesietoestel Burtons  €390 Excl. verplaatsing
Anesthesietoestel - enkel lektest  €65 Excl. verplaatsing
         
Onderhoud dentale unit Kruuse   €350   Excl. verplaatsing
         
Onderhoud dentale unit Dentalair   €350   Excl. verplaatsing
         
Onderhoud dentale unit Satelec   €350   Excl. verplaatsing
         
Supplement oliecompressor bij onderhoud Dentale unit   €65   Incl. nieuwe olie en afvoeren vuile olie. Excl. verplaatsing

Al onze tarieven zijn excl. BTW

Terug naar top

Laatst bijgewerkt 2/1/2024

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.

Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.